mollesfoto.blogg.se

2016-01-18
22:09:24

Ett litet smakprov på en rovfågel

Var ute vid ett ställe i Roslagen ute vid kusten som heter Sennebyhaken förra sommaren
Datumet var 22:a augusti och farsan var med. Vi stod och spanade efter sjöfågel på en klippa som vetter rakt ut i havet. Efter en stund såg jag Fiskgjusen komma flygande och helt plötsligt dök den ner i vattnet och jag spanade med kikaren och sedan plockade jag upp kameran och försökte fota när den tog fisk men det var för lång bort så dom bilderna raderades på plats. Fågeln drog vidare och jag tänkte inte mer på det och la ner kameran.
Fortsatte spana och fick syn på den igen och så dök den på nytt och jag tappade den ur fokus... Sen precis så dök den upp i min blick igen och såg att den hade ngt i klorna och satans vad brättom det blev att få upp kameran och börja fota för den hade en fet fisk i greppet.
Här nedan följer resultatet av fotograferingen :)
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: